EKO-zorientowani w Krakowie i Wieliczce

Drukuj
Opublikowano

IMG 0705W dniach 28 i 29 września 2017r. uczniowie klasy II tżg i III tżg, w ramach warsztatów biologicznych EKO-zorientowani, uczestniczyli w wycieczce do Krakowa i Wieliczki.
Nasze zwiedzanie, w czwartek 28 września, rozpoczęliśmy od wizyty w Ogrodzie Zoologicznym w Lesie Wolskim i obejrzenia ekspozycji gatunków zwierząt z całego świata, w tym zwierząt egzotycznych i zagrożonych wyginięciem. Następnie udaliśmy się do Starego Miasta w Krakowie wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Po obiedzie w podziemiach klimatycznej restauracji zwiedzaliśmy zabytki Krakowa. Odwiedziliśmy słynne miejsce spotkań pielgrzymów z Janem Pawłem II, Benedyktem XVI i Franciszkiem – Franciszkańską 3. Zwiedziliśmy Wawel, przespacerowaliśmy się Drogą Królewską, dotarliśmy do Rynku Głównego i Kościoła Mariackiego, Bramy Floriańskiej i Barbakanu. Wieczorem odpoczywaliśmy w hotelu, w którym, po przyjeździe, czekała na nas obiadokolacja.

W piątek 29 września, po śniadaniu w hotelowej restauracji, wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. W Muzeum Przyrodniczym PAN obejrzeliśmy m.in. unikatową kolekcję skamieniałości dużych kręgowców żyjących w epoce lodowcowej, także wystawy akwarystyczną, żywych gadów i ekspozycję z fragmentem lasu tropikalnego. Z muzeum udaliśmy się do krakowskiego Kazimierza. Poznaliśmy jego historię, zabytki kultury żydowskiej, urokliwe uliczki, place, podwórka. Zwiedzanie zakończyliśmy pod Bazyliką Św. Michała i Św. Stanisława na Skałce.
Po obiedzie w znanej nam już restauracji, czekała nas ostatnia atrakcja tej wycieczki. Dotarliśmy do Wieliczki i zwiedziliśmy Kopalnię Soli, również wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Największe wrażenie zrobiła na nas Kaplica Św. Kingi i komory z jeziorkami z solanki. O historii kopalni i wydobyciu soli obejrzeliśmy film w wymiarze 5D z efektami specjalnymi – mogliśmy odczuć panującą wtedy pogodę, wiatr, byliśmy w środku wydarzeń. Emocje towarzyszyły nam przy wyjeździe windą z głębokości 135 m na powierzchnię.
A potem powrót do domu i oczekiwanie na kolejną wycieczkę w Pieniny.

IMG 0692IMG 0693IMG 0695IMG 0698IMG 0700IMG 0701IMG 0703IMG 0704IMG 0710IMG 0714IMG 0716IMG 0718IMG 0720IMG 0723IMG 0725IMG 0726IMG 0728IMG 0729IMG 0733